Pienet asiat ratkaisevat

Käyttäjän Tommi Viitanen kuva
  • Pienet asiat ratkaisevat

Usein kuulee sanottavan, että pienet asiat ratkaisevat. Tämä pitää paikkaansa myös kaupassa asioidessa. Esimerkiksi ostoskorien ja -kärryjen puhtaus on yksi näistä asioista.

Meillä Palokan Prismassa työntekijämme Jaana on ottanut tehtäväkseen ostoskorien pesemisen. Puhtaita koreja on miellyttävä käyttää ja niihin voi turvallisesti kerätä omat ostoksensa. Mutta mitä muuta tähän asiaan liittyy? Työntekijän näkökulmasta ostoskorien pesu liittyy vahvasti merkityksellisyyden kokemiseen ja motivaatioon. Teko on hyvin tärkeä asiakkaan kannalta ja siksi se tuo varmasti hyvää mieltä myös tekijälleen. Hyvin tehdyllä työllä on myönteinen vaikutus moneen asiaan. On erityisen hieno tunne kokea, kuinka pienillä asioilla voimme asiakasta ilahduttaa.

Motivaation kannalta on myös tärkeää nähdä työnsä lopputulos. Korien pesussa jos missä, on mahdollista nähdä saman tien oman tekemisen jälki. Uurastus ei ole ollut turhaa, vaan työn tulokset ovat heti havaittavissa. Asiakaspalvelutyö jos mikä, on sellaista, jossa voi havainnoida oman tekemisensä seuraukset saman tien. Erityisen hyvälle tuntuu positiivinen palaute onnistuneen kohtaamisen jälkeen. Tuntuu hyvälle, että voi vaikuttaa jonkun ihmisen päivään positiivisesti.

Kaikenlainen palaute on meille erityisen tärkeää. Sen avulla kehitämme omaa toimintaamme ja me saamme siitä itsekin merkityksellisyyttä omaan työhön.

Kohtaamisiin Keljon ja Palokan Prismoissa,
Tommi Viitanen
Prismajohtaja
#keskimaanprismat

Kategoria: 
Avainsanat: 
Tommi Viitanen
Kirjoittaja on Prisma Keljon ja Prisma Palokan johtaja.