Hypermarket digitalisoituu

Käyttäjän Mikko Junttila kuva

Hypermarket digitalisoituu

Paperiset palautelaput, printtimainokset, ruutupaperikauppalistat, tuotteen etsimiseen käytetty aika, kassajonot, reseptitulostimet, paperikuitit, ostosten kerääminen... alkaako näiden aika olla lopullisesti ohi?

Asiakkaat odottavat kaupalta enenevissä määrin digitaalisia ja uusia teknologisia ratkaisuja tuomaan helpotusta, nopeutta ja mukavuutta kauppareissulle.

Pitkään on totuttu näkemään markettien mainoksia päivälehdissä ja muissa printtijulkaisuissa, mutta hiljalleen on alkanut tulemaan rinnalle useita muitakin kanavia. Eri mediat kilpailevat kuluttajan huomiosta ja käytetty aika jakautuukin jo monipuolisesti eri medioiden ja päätelaitteiden ympärille. Mikäli nykyään haluaa tavoittaa asiakaskunnan mahdollisimman laajasti, tulee myös käytettävän mediamixin olla riittävän laaja.

Saamme toisinaan ihmettelyjä ja kysymyksiä siitä, kun tarjouksiamme ei löydy mistään. Kerron aina asiakkaille, että meillä ei varsinaisesti ole tarjouksia vaan hinnoittelumme perustuu päivittäin edulliseen hintatasoon. Näin ollen meille luonnollinen tapa tuoda hintoja esiin on jo pidemmän aikaa käytössä ollut digitaalinen palvelu Foodie.fi, josta löytyvät helposti kaikki hinnat ja valikoimat reaaliajassa, tuhansia reseptejä, sekä kauppalista- ja kauppakassitilauspalvelu. Asiakkaille tulee aina yhtä suurena yllätyksenä kun palvelusta kertoo, mutta monet sitä jo käyttävät. Päivälehti ei varsinaisesti tuo esiin täydellisesti päivittäin koko valikoiman halpaa hintatasoa, vaan se tarvitsee rinnalleen muita medioita.

Foodien rinnalle toisena merkittävänä digitaalisena palveluna olemme tuoneet asiakkaille mobiilisovellus S-mobiilin, jonka sisällä uusimpana palveluna on tarjolla sähköinen kassakuitti -palvelu, jossa asiakas voi halutessaan siirtyä täysin paperittomaan asiointiin myös kuittien osalta. Tätä palvelua on hiljalleen alettu ottaa käyttöön ja käyttäjämäärät lisääntyvät koko ajan, sillä kun kokemuksia palvelusta saadaan, niin sitä suositellaan myös kaverille. S-mobiili tuo myös pankin palvelut kätevästi lähelle asiakasta ja joillakin puhelinmalleilla onnistuu jo ”bonustelukin” vain puhelinta vilauttamalla.

Palaute on meille tärkeää ja haluamme jatkuvasti aktivoida meidän, asiakkaan ja yhteistyökumppanien välistä vuorovaikutusta ja tehdä siitä mahdollisimman näkyvää, jotta voimme yhdessä tehdä kauppareissusta meillä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Olemme täällä asiakasta varten ja näin ollen palvelemme myös kaikissa merkittävimmissä digitaalisissa kanavissa, valmiina vastaamaan palautteisiin ja kehittämään toimintaa asiakkaiden ehdoilla.

Kokeile vaikka lähettää meille viesti Messengerissä!

Kassajono on monesti se kohta ostosreissua, jossa viimeistään tulee ongelmia, jos kassat eivät vedä riittävän pikaisesti. Tätä asiaa pyritään myös saamaan kuntoon eri tavoin. Yksi tapa hyödyntää uutta teknologiaa on uusi palvelumuotomme: pikakassa. Näin saat hoidettua pieniä ostoksia nopeammin.

Toisena isona asiana on tiedon hyödyntäminen oikean kassalinjan henkilöstön määrän mitoituksessa. Tähänkin on meillä tarjolla uutta tietoa, jolla pyritään edelleen parantamaan ennustettavuuden kautta palvelun sujuvuutta.

On jo olemassa monia digitaalisia apuja, joita käyttämällä voimme yhdessä asiakkaan kanssa tehdä elämästä mukavampaa ostosreissu kerrallaan ja jatkamme edelleen kehitystyötä tälläkin saralla.

Mikko
Prismajohtaja
Prisma Seppälä
#sinulleparasta #uusiprisma #kaydaanyhdessakaupassa

 

Käyttäjän Mikko Junttila kuva
Mikko Junttila
Mikko on Prisma Seppälän prismajohtaja.