Kassapalvelun uudet normit

Käyttäjän Mikko Junttila kuva

#testiryhmä testaa: Itsepalvelukassat - koko video

Kassapalvelu on kaupan tärkein asia. Vaikka myymälä on huippukunnossa ja kaikki toimii piha mukaan lukien, niin kassapalvelun toimimattomuus joko kruunaa hyvän palvelukokonaisuuden tai romuttaa koko hyvän kauppareissun mielikuvan. Koskaan kassapalvelu ei voi olla täysin erehtymätön ja pieniä ruuhkahuippuja tulee väistämättä, mutta tätä tilannetta varten koko meidän henkilökunta on kassataitoinen ja tulee apuun tilanteen niin vaatiessa.

Ei ole nykyisessä Seppälässä mennyt kassapalvelu asiakkaan näkökulmasta kuin Strömsössä… vaikkakin paljon on myös onnistuneita viikkoja ja kuukausia. Mielikuvana kuitenkin lienee, että jos menet Seppälään, niin varaudu jonottamaan kassalla. Tähän asiaan on paneuduttu ja todella pohdittu miten me tämän tilanteen korjaamme, koska tämän asian pitää korjaantua.

Uskokaa tai älkää, mutta se on meille erittäin tärkeä asia ja teemme paljon työtä sen eteen, että kassapalvelun on sujuvaa, asiantuntevaa ja iloista. Kaikkiin näihin liittyy myös henkilökunnan henkilökohtaiset tiedot ja taidot, mutta tärkeintä kuitenkin on suunnitelmallisuus kassalinjan työvuorojen suunnittelussa. Suunnitelmallisuuden ja henkilökunnan työskentelytapojen sekä palveluasenteen lisäksi on teknisiä asioita, jotka myös vaikuttavat kassapalveluun.

Sirulukijoiden ja kassakoneiden nopeus, tuoteskannerin herkkyys, kassapöytien pituudet, kassahihnan toimintavarmuus sekä erilaiset kassapalvelumuodot. Nykyisessä Seppälässä meillä on hyvin vanha kalusto ja laitteet kassalinjassa. Uudessa Prismassa kaikki on uusinta tekniikkaa, joka tulisi ilmetä asiakkaalle sujuvana palveluna. Nopeammat kassakoneet ja sirulukijat, kolmesta suunnasta skannaavat tuoteskannerit, totuttua pidemmät kassapöydät, joissa enemmän tilaa tuotteille ja kun nykyiset vanhat pitkään palvelleet pöydät eivät tahdo jaksaa enää pyörittää hihnaa, niin uusissa on taas ruutia ja homma sujuu.

Olemme myös tämän lisäksi uudistamassa kassalinjan erilaisia palvelumuotoja. Normaalikassan lisäksi meillä tulee olemaan tarjolla itsepalvelukassa-alue, jossa asiakas voi omatoimisesti skannata tuotteet ja hoitaa maksun. Tämän lisäksi ns. rivikassoille tulee myös hidas kassa, jossa ei kassahenkilö kiirehdi ja hänellä on aina aikaa rupatella ja vaihtaa kuulumisia tai antaa vaikka viimeisimmät veikkausvihjeet. 

Tulkaahan tutustumaan tähän kassakokonaisuuteen, joka on tehty teidän toiveiden mukaan!

Terveisin,

Mikko
#testiryhmä
Prismajohtaja
Prisma Seppälä

Käyttäjän Mikko Junttila kuva
Mikko Junttila
Mikko on Prisma Seppälän prismajohtaja.