Pidempi pöytä helpottaa kassapalvelua

Käyttäjän Mikko Junttila kuva

#testiryhmä testaa: Kassapöydät

Kassapalvelu on haastava taiteenlaji, jossa moni asia vaikuttaa sen sujuvuuteen ja asiakaskokemukseen. Haluamme todella kääntää hivenen negatiivisen kassapalvelumaineemme päälaelleen uuden myymälän kassalinjalla.

Tulemme tarjoamaan kolme eri kassapalvelua: Perinteinen ns. normaali kassa, itsepalvelukassa sekä ns. hidaskassa. Näiden erilaisten kassapalvelumuotojen lisäksi palvelua sujuvoittaa totuttua pidemmät kassapöydät sekä uudenlainen skannaustekniikka tuotteita käsiteltäessä.

Uusien yllämainittujen teknisten ominaisuuksien lisäksi vauhtia kassan sujuvuuteen tuo uudet kassakoneet, jotka tulevat toimimaan mutkattomasti esim. lähimaksun osalta.

Kaikkein tärkeintä koneiden ja laitteiden rinnalla on henkilöstömme palveluvire sekä oikea työvuorosuunnittelu. Henkilöstömme kehittymishankkeena on ollut viime vuonna kehittyä niin ripeydessä kuin iloisessa ja ystävällisessä palvelussa. Olemme saaneet palautteita, jotka antavat ymmärtää, että tämä olisi mennyt eteenpäin, toki myös esimerkkejä on tullut vastoin tavoitetta. Jatkamme asian tiimoilta edelleen tekemistä, mutta erityisesti miehityksen suunnitteluun tulemme kiinnittämään paljon huomioita, jotta Seppälässä ei nyt tai tulevaisuudessa tarvitse jonottaa kassalla.

Saimme kassapalvelun sujuvuudesta viime syksynä hyvän ja kehittyneen tuloksen asiakastyytyväisyystutkimuksessa, joten eiköhän tässä parempaa kohden olla menossa!

p.s. kassa-alueen ympäristössä on jatkossa myös hivenen enemmän tilaa liikkua ruuhkaisina päivinä.

 

Terveisin,

Mikko
#testiryhmä
Prismajohtaja
Prisma Seppälä

Käyttäjän Mikko Junttila kuva
Mikko Junttila
Mikko on Prisma Seppälän prismajohtaja.