Oppia ikä kaikki

Käyttäjän Tommi Viitanen kuva
  • Oppia ikä kaikki

Saimme kuluneella viikolla oheisen asiakaspalautteen Palokan Prismaan: ”Kävin 21.1. sunnuntaina Palokan Prismassa kyselemässä pahvilaatikoita muuttoa varten ja hämmästyin kovin, sillä kaksi naista, joista toinen oli neuvonnassa ja toinen nuorempi tyttö kaupan puolelta olivat erittäin avuliaita ja loistavia asiakaspalveluun sopivia ihmisiä. Näinä päivinä on vaikeaa saada hyvää palvelua, joten päätin kirjoittaa hämmästyksestäni. Ja asiani tuli hoidetuksi loistavasti, kiitos heille!”. Saimme jälleen kivan palautteen asianosaisille välitettäväksi: iso kiitos palautteen antajalle! Palautteesi tuo iloa monen ihmisen päivään.

Jäin itse miettimään tuossa palautteessa mainittua ”nuorempaa tyttöä” ja yleensäkin iän merkitystä asiakaspalvelussa. Uskon, että osalle asiakkaista asiakaspalvelijan ikä voi olla merkityksellinen asia. Ikä saatetaan liittää kokemukseen tai jopa palvelun laatuun. Toisille taas palvelutilanteessa vastapuolen iällä ei ole niin suurta merkitystä, kunhan palvelutilanne hoituu asiakkaan kannalta fiksusti loppuun saakka.

Itse uskon työyhteisön moninaisuuteen. On erittäin tärkeää, että meidän työyhteisöstämme löytyy niin nuoruuden intoa kuin palvelusvuosien tuomaa kokemustakin. Monesti kuulee puhuttavan hiljaisen tiedon siirtämisestä edelleen eteenpäin nuoremmille. Tämä on toki tärkeää, mutta yhtä tärkeänä pidän ”käänteistä mentorointia”, jossa nuorempi opettaa kokeneemmalle konkarille viimeisimpiä tietotekniikan sovelluksia tai tuo uutta näkökulmaa päivittäisiin arjen kohtaamisiin. Tällaisia molemminpuolisia kohtaamisia haluamme edistää omassa työyhteisössämme. Toivon, että tämä näkyy jatkossakin iloisena palveluna hyllyjen välissä!

Kohtaamisiin Keljon ja Palokan Prismoissa,
Tommi Viitanen
Prismajohtaja
#keskimaanprismat

Kategoria: 
Avainsanat: 
Käyttäjän Tommi Viitanen kuva
Tommi Viitanen
Kirjoittaja on Prisma Keljon ja Prisma Palokan johtaja.