Positiivisuudesta

Käyttäjän Tommi Viitanen kuva
  • Positiivisia viestejä kahvihuoneessa

Kuvittele mielessäsi jokin vuorovaikutustilanne, joka oli erittäin myönteinen ja herätti Sinussa vahvoja myönteisiä tunteita. Millaisia sanoja tilanteessa käytettiin? Millaista elekieltä tilanteessa oli? Mitä tunteita siinä heräsi? Mikä oli se juttu, joka teki tilanteesta myönteisen ja mieleenpainuvan?

Me haluamme työyhteisössämme lähestyä arjen haasteita positiivisen ajattelun kautta. Olemme havainneet, että myönteinen vuorovaikutus herättää myönteisiä tuntemuksia, joista seuraa meille monia hyviä asioita. Kun ihminen on positiivisesti virittynyt, hänen huomiokykynsä on laajempi ja monipuolisempi. Hän on avoimempi ja luova etsiessään ratkaisuja haasteisiin. Ilo, kiinnostus ja kunnioitus näkyvät päälle päin. Nämä ovat ominaisuuksia, joita varmaan haluat kohdata kauppareissulla, kun juttelet myyjän kanssa? Luulenpa, että olet samaa mieltä kanssani. Työn imu ja ystävällisyys saattavat jopa tarttua asiakkaan ja myyjän välillä. Uskon, että näitä kokemuksia tapahtuu meillä päivittäin.

Monesti niinkin pienellä asialla kuin kiittämisellä voidaan saada ihmeitä aikaan. Kuvitellaan, että työkaveri lataa yhteisen kahvinkeittimen päälle heti töihin tultuaan, jotta porukka saisi tuoreet aamukahvit heti aamusta. Normaalia arkea siis. Ei aihetta toimenpiteisiin? Väärin! Kiitoksen aiheet arjessa omat monesti niitä pieniä itsestäänselvyyksiä, joita emme aina huomaa. Kun ihmistä kiittää, niin hän ei välttämättä ylpistykään, vaan hän tulee kiitolliseksi. Tästä syntyy itsensä arvostamisen kokema, jolloin myös innostuu helpommin ja on valmiimpi auttamaan muita.

Positiivisuuteen kuuluu myös tulevaisuuteen luottavasti katsominen ja toiveikkuus. Arjen haasteet suunnataan tavoitteiksi, eikä jäädä murehtimaan ongelman syntyä. Huomio suunnataan aikaisempiin onnistumisiin ja taitoihin. Asetetaan pieniä tavoitteita kohti onnistumista. Opitaan epäonnistumisista ja korjataan suuntaa tarpeen mukaan. Haluamme kehittyä jatkuvasti positiivisten asiakaskokemusten tuottajina. Haluamme tehdä tämän hyvässä vuorovaikutuksessa kanssasi, arvoisa Asiakkaamme. Arvostamme meille antamaasi palautetta. 

Kohtaamisiin Keljon ja Palokan Prismoissa,

Tommi Viitanen
Prismajohtaja
#keskimaanprismat

Kategoria: 
Avainsanat: 
Tommi Viitanen
Kirjoittaja on Prisma Keljon ja Prisma Palokan johtaja.